برگزاری کلاس آموزشی اخلاق شهروندی و مهارتهای شهروندی

هدف اصلی از آموزش شهروندی

هدف اصلی از آموزش شهروندی، آماده‌سازی شهروندان برای ورود به زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. آموزش شهروندی به شهروندان می‌آموزد که چگونه یک شهروند فعال، آگاه و مسئولیت ‌پذیر باشند. در واقع مبنای این آموزش‌ها تنها پرورش یک شهروند نمونه یا شهروند خوب یا ارائه یک الگوی شهروندی نیست بلکه به آنان می‌آموزد که چگونه تصمیمات خود را با توجه به مسئولیت هایشان در قبال اجتماع و زندگی فردی خود اتخاذ کنند.

آموزش ‌فرهنگ شهروندی ‌و ‌تربیت ‌شهروندی دانش ‌آموزان  یکی ‌از مهم ترین ‌وظایف نظام آموزشی محسوب می ‌شود، به ‌نحوی که ‌در بسیاری از کشورهای جهان، این ‌فعالیت بخش ‌عظیمی از دغدغه های مسئولان ‌آموزشی ‌را تشکیل می دهد. در واقع آموزش ‌شهروندی عامل مهمی ‌در نهادینه شدن ‌حقوق شهروندی است ‌و منجر به تحکیم و تقویت نظام ارزشی ‌مهارت‌های شهروندی ‌و مشارکت ‌پایدار شهروندان می شود. ‌

مدرسه از مهمترین مکان هایی است که به واسطه آن و با یک برنامه ریزی درست و حساب شده می توان مسائل مهم اجتمایی و فرهنگی را به دانش آموزان آموزش داد. اهمیت آن به حدی است که از آن به خانواده دوم یادکرده اند. رسیدن به حد مطلوب و مورد نظر نشان دهنده کارایی بیرونی مدارس و نظام آموزش و پرورش می باشد. در این پژوهش سعی بر این شده است که مفاهیمی از شهروند ،شهروندی، حقوق شهروندی،تربیت دینی و تفکر انتقادی و توضیحات تکمیلی نظیر ضرورت و چگونگی آموزش آنها از طریق نظام آموزشی بیان شود؛ تا بر اساس آن بتوان اهمیت آگاهی از این حقوق را برای دانش آموزان و معلمان و دست اندر کاران مدرسه توجیه کرد.

مقالات و نشریه‌های مجموعه مدارس سلام

وسواس مطالعه ، آفتی در کمین دانش آموزان

آیا بارها و بارها یک مطلب را مطالعه می‌کنید؟ آیا همش نگرانید که مطالب مطالعه شده را فراموش کنید؟ آیا وقت مطالعه استرس

دارید و نگرانید؟ آیا با وجود بارها مطالعه، مطالب از ذهن‌تان پاک می‌شوند؟ اگر جواب‌تان مثبت است، باید بگوییم شما دچار

معرفی رشته اعضای مصنوعی

بعضی از افراد به کمک کردن، مددکاری و کار با افراد کم‌توان جسمی علاقه دارند. رشته‌های مختلفی در گروه تجربی می‌توانند پاسخگوی این علاقه باشند که یکی از آن‌ها رشته اعضای مصنوعی است. در این مطلب میخواهیم از تفاوت این رشته با مهندسی پزشکی، دروس دانشگاهی، رتبه لازم، توانمندی‌های مورد نیاز، درآمد و بازار کار رشته اعضای مصنوعی توضیح دهیم.